Syed - Učiteľ  - Kingston upon Thames
Syed - Učiteľ  - Kingston upon Thames

Jeden z našich najlepších učiteľov. Kvalitný profil, skúsenosti v odbore, rýchla odpoveď. Syed starostlivo zorganizuje Vašu prvú lekciu ekonomika.

Syed

Jeden z našich najlepších učiteľov. Kvalitný profil, skúsenosti v odbore, rýchla odpoveď. Syed starostlivo zorganizuje Vašu prvú lekciu ekonomika.

  • Sadzba 81 €
  • Odpoveď 1h
  • Študenti

    Počet študentov, ktorých Syed sprevádzal od svojich začiatkov na Superprof

    50+

    Počet študentov, ktorých Syed sprevádzal od svojich začiatkov na Superprof

Syed - Učiteľ  - Kingston upon Thames
  • 5 (80 recenzií)

81 €/h

Kontaktovať
  • Ekonomika
  • Marketing
  • Ekonometria
  • Manažment a obchodný manažment
  • Obchodné analýzy

Získajte taktickú podporu v aplikovanej ekonometrii, regresnom modelovaní, štatistike a témach vo výskumných metódach od skúseného člena fakulty, vedúceho výskumu a autora článkov v časopisoch.

  • Ekonomika
  • Marketing
  • Ekonometria
  • Manažment a obchodný manažment
  • Obchodné analýzy

Miesto konania lekcie

Ambasádor

Jeden z našich najlepších učiteľov. Kvalitný profil, skúsenosti v odbore, rýchla odpoveď. Syed starostlivo zorganizuje Vašu prvú lekcie .

Volám sa Syed a som Váš nový učiteľ

Fakulta v oblasti aplikovanej ekonometrie, metodológie výskumu a sociálnej štatistiky už viac ako dve desaťročia. Taktiež som absolvoval viac ako 1000 hodín výučby a poradenstva na platforme Superprof.

Okrem toho mám bohaté skúsenosti s výskumom, vrátane úloh vedúceho diplomovej práce, vedúceho výskumného pracovníka, koordinátora výskumu, konzultanta zmluvných projektov a autora. Publikoval som niekoľko časopiseckých článkov a článkov v zborníkoch z medzinárodných konferencií.

Pokoruje ma dôvera študentov (z Oxfordskej univerzity, Chicagskej univerzity (Booth), McGill University, LSE, The Smith School of Business na Queen's University a ďalších) a profesionálov (vrátane profesionálneho výskumníka v oblasti medzinárodného rozvoja na UNCDF, výkonný riaditeľ National Standard Finance (NSF), starší poradcovia v inštitúciách pridružených k vláde, výskumný pracovník na Imperial College London, hosťujúci učenec na Harvardskej univerzite a mnohí ďalší), ktorí hľadali radu a písali pre mňa krásne recenzie. .

Zobraziť viac

O lekcii

  • Základná škola - I. stupeň
  • Základná škola - II. stupeň
  • Stredná škola
  • +5
  • úrovne :

    Základná škola - I. stupeň

    Základná škola - II. stupeň

    Stredná škola

    Vzdelávanie pre dospelých

    Bakalárské štúdium

    Magisterské štúdium

    Doktorandské štúdium

    MBA

  • slovenčina

Všetky jazyky, v ktorých je lekcia dostupná :

slovenčina

Ste skeptický voči ekonometrii, kvantitatívnym metódam alebo výskumu? Máte pochybnosti o výbere analytických nástrojov, ktoré sa približujú vašej výskumnej hypotéze, alebo si nie ste istý interpretáciou zistení výsledkov Stata, SPSS, Minitab, Excel alebo Nvivo?

Občas začínam diskusiu so zjednodušeniami, postupne zvyšujem vašu účasť, aby ste v pravý čas získali istotu a stabilitu. Na kvantitatívny výskum používam Stata, SPSS, Minitab a Excel a na kvalitatívny výskum balík Nvivo.

Pomocou príkladov, grafov, zápisov a rovníc sa spolieham na racionalitu a relevantnosť: jasnosť pojmov, relevantnosť metód a, čo je dôležitejšie, interpretáciu odhadov a zistení.

Počas sedenia si robím poznámky, aby ste sa mohli viac sústrediť, a na záver sedenia vám budú zaslané príslušné súbory.

Zobraziť viac

Ceny

Sadzba

  • 81 €

Sadzby za balíčky

  • 5 hodín: 405 €
  • 10 hodín: 809 €

online

  • 81 €/h

Podrobnosti

Aby boli dostupné, cenovo dostupné a so zámerom stretnúť schopných a milých študentov, hodinový poplatok sa nedávno znížil.

Poznámka: Uvedený poplatok je za bežné lekcie na témy kurzu, ale ak máte diskusiu na základe vášho projektu, minulých prác alebo diplomovej práce, hodinový poplatok vám oznámim. Ak je potrebné skontrolovať vaše súvisiace dokumenty a spisy, pred stretnutím vás budem informovať o mojom predbežnom časovom rozdelení v procese kontroly atď., a po odsúhlasení budete musieť tento čas kompenzovať.

Rozhovor s učiteľom Syed

Rozhovor s učiteľom Syed

  • When did you develop an interest in your chosen field and in private tutoring?

    My fondness for teaching profession has traces at the stage of my schooling: when I and my siblings were used to ask parents about different occupations and professions, so that every one of us can choose a plausible career path, accordingly. I can clearly recall that my father was used to say that though prophets and saints opted quite a few professions, but teaching and health care are always being regarded amongst incredibly noble professions. I can say that the strong literary background of my parents predominantly appreciated my respect for teaching profession.
    For quite some time, in pedagogical sciences it is being preferred that in order to ensure individual attention, small group of students have high efficacy, over large number of students. In recent times, theories of personality development further stress upon individualization. In this context we as academician require to assess personalized needs of students, with great diligence. In one on one coaching I carefully make use of case specific illustrations, examples, choice of analytical tools etc. to ensure in-depth understanding of the subject. If the subject in itself is rather complex, I make sure to simplify things.
    I liked the Superprof. Portal as it gives comprehensive outreach to students, in form of one on one/ group caching and also through online consultation.
  • Tell us more about the subject you teach, the topics you like to discuss with students (and possibly those you like a little less).

    My learning and teaching interests include Quantitative methods: Mathematical modeling; Econometrics; and Statistics, core subjects in Economics such as Microeconomics, Macroeconomics, Mathematical Economics, while heart of my academic proficiency lye in thesis supervision, in domain of Social Sciences and humanities. So far, I have supervised over 141 theses of Honor’s, Master’s and at M.Phil levels.
    Regarding digitalized computational/ analytical skills, I am proficient in using Stata, SPSS, Minitab, Statgraphics, Maple, WinQSB, Nvivo and Turnitin, both in my teaching as well as in my research experience.
  • Did you have any role models; a teacher that inspired you?

    
I can clearly mention that I am providential enough that my father suggested me to opt Economics, Statistics and Mathematics as soon as I completed my schooling, as he viewed these subjects more close to my nature. Throughout my career, whenever my temperament and skillfulness is appreciated by my students or at International forums, I always thanked my late father, for assessing me so well. As I was duly equipped with different aspects of quantitative methods due to my long standing interest, I enjoyed quantitative proficiency not just in my teaching experience but predominately in my research experience as well.
  • What do you think are the qualities required to be a good tutor?

    
A strong background in quantitative skills is a prerequisite for quite some time as there has been an intense use of Descriptive and Inferential Statistics, Econometrics & Regression analysis, Mathematics of chance: Game Theory as well as of mathematics of optimization: Linear/ nonlinear/ integer/ goal programming etc, in academic curricula and in research. Secondly, I feel that a good teacher essentially should have good sense of observational psychology: within a short conversation he/ she should carefully assess personalized needs of the student. And last but not the least, a good communication skill: ability of making simplification; wide choice of vocabulary and an easy going conversation style.
    While tutoring, the timing/ stage of seeking student response/ feedback is always very important: un till I feel that student has grasped something, the feedback of the student is always being invited with a pause, so that he/she can participate effectively, without losing confidence/ faith.
  • Provide a valuable anecdote related to your subject or your days at school.

    At a young age of 24, I was invited as visiting Professor to teach Econometrics to master’s classes. I had to spend days and night before the semester start, to fully grasp the subject as well as to fully absorb lecture contents, as part of my understanding. Getting such a tough assignment at a young age developed my temperament, and in rest of my career this time investment amused me a lot.
  • What were the difficulties or challenges you faced or still facing in your subject?

    I am bit skeptical that in last around one decade or so, due to extensive use of digital/ mobile gadgets and social media, we have witnessed that the ability of students to concentrate on academics has adversely been affected. Simultaneously, the habit of consulting books and libraries also witnessed slackness.

  • Do you have a particular passion? Is it teaching in general or an element of the subject or something completely different?

    
Potentially, I can manage to explain how students can be benefited through digitalization in education, specifically in domain of research. Secondly, I can arrange seminars on the incidence of plagiarism, how its incidence is being detected, how to avoid it naturally, and what legal complications can arise, if its incidence is established.
  • What makes you a Superprof (besides answering this interview questions :-P) ?

    Precisely, I can say that I have sizable experience of teaching in above mentioned subjects; lots of experience as thesis supervisor; have 13 journal publications in the Norwegian Database of Scientific publication (NSD); was invited as International guest at Peradeniya International Economics Research Symposium in 2014; worked as a consultant on two contractual projects; and last but not the least, I have 14 International conference proceedings.
--
--

Podobní učitelia zodpovedajúci Vášmu vyhľadávaniu pre predmet: Ekonomika

  • Vanessa

    Topoľčany & online

    Nová
    • 15 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Marek

    Bratislava & online

    Nový
    • 30 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Mária

    Žilina & online

    Nová
    • 10 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Vilma

    Šarišské Michaľany & online

    Nová
    • 15 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Mima

    Košice & online

    Nová
    • 15 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Mikolajova

    Prešov & online

    Nová
    • 12 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Eva

    Bratislava & online

    Nový
    • 20 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Kika

    Námestovo & online

    Nová
    • 18 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Jeremy INGLÉS & HOLANDÉS

    Ciudad de México, Mexiko & online

    5 (4 recenzie)
    • 14 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Jeremy INGLÉS & HOLANDÉS

    , Španielsko & online

    4.9 (4 recenzie)
    • 19 €/h
  • Viktor

    Львів, Ukrajina & online

    5 (4 recenzie)
    • 12 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Jeremy English, Dutch & Spanish!

    Austin, Spojené štáty americké & online

    5 (4 recenzie)
    • 21 €/h
    • 1. lekcia zadarmo
  • Zobraziť učiteľov ekonomika